Eksport

Promocja marki innowacyjnych MŚP (FENG 2.25) – EXPO 2025 Japonia

Dofinansowanie mogą otrzymać projekty obejmujące działania ukierunkowane na wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych, poprzez udział w działaniach promocyjnych przewidzianych w programie promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, Kansai, realizowanych w celu promowania marki produktowej wnioskodawcy oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.


Terminy dotacji
  • Ogłoszenie dotacji
  • 11.07.2024
  • Start składania wniosków
  • 23.07.2024
  • Koniec składania wniosków
  • 26.09.2024

Cała Polska

Lokalizacja

bez limitu

Maksymalne dofinansowanie

Przedsiębiorstwo MŚP

Dla kogo

FENG

Program operacyjny

Dla kogo?

O dotację ubiegać się mogą mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) z całej Polski.

Opis działania

Wsparcie uzyskają projekty przedsiębiorców posiadających znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych (Japonia, a także inne kraje Azji Południowo-Wschodniej (Korea Południowa, wybrane państwa Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN: Filipiny, Indonezja, Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Wietnam, Laos, Kambodża), które przewidują udział w wydarzeniach targowych i konferencyjnych w związku z zamiarem uczestnictwa w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Japonii w Osace, Kansai.

Rodzaj oraz zakres działań promocyjnych możliwych do realizacji w ramach projektu został określony w Programie promocji, opublikowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/program-promocji-expo-2025. Program promocji, został opracowany w ramach działania FENG.02.26 Umiędzynarodowienie MŚP Brand HUB.

Wnioskodawca jest zobowiązany do zaplanowania w projekcie działań promocyjnych zgodnie z wymaganiami określonymi w Programie promocji. Działania promocyjne muszą być realizowane na rynkach docelowych określonych w Programie promocji, tj. Japonia, Korea Południowa, Filipiny, Indonezja, Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Wietnam, Laos, Kambodża.

Działania promocyjne, których koszty mogą być finansowane w ramach projektu to:

  • udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w  wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji;
  • wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w wydarzeniach targowych w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji odbywających się na rynkach docelowych wskazanych w Programie promocji;
  • kampanie promocyjne ukierunkowane na rynki docelowe wskazane w Programie promocji;
  • misja wyjazdowa na Polsko-Japońskie Forum Eksportowe (20.05.2025 r.);
  • misja wyjazdowa na Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30.09.2025 r.)

Zgodnie z wymogami Programu promocji wnioskodawca jest zobowiązany do realizacji co najmniej dwóch działań promocyjnych z listy powyżej, w tym do udziału:
1) w jednym Polsko–Japońskim Forum Gospodarczym, i
2) w charakterze wystawcy w co najmniej jednym wydarzeniu targowym wskazanym w Liście wydarzeń targowych, o której mowa w pkt II.8. Programu promocji.

W przypadku zaplanowania w projekcie w tym samym czasie dwóch różnych działań promocyjnych, należy uwzględnić w Harmonogramie rzeczowo-finansowym dwa odrębne zadania i przewidzieć udział różnych pracowników wnioskodawcy. Niedopuszczalne jest podwójne finansowanie kosztów podróży służbowej tego samego pracownika.

Jakie koszty kwalifikują się do dofinansowania?

1) koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie;
2) koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach, misjach gospodarczych, w tym misjach na fora gospodarcze (wg stawki jednostkowej);
3) koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej ukierunkowanej na rynki docelowe wskazane w Programie promocji;
4) koszty pośrednie (7% kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów projektu).

W zależności od charakteru zadania i działań niezbędnych do jego realizacji, wnioskodawca może ubiegać się o konkretny rodzaj pomocy, którą musi rozliczyć w sposób określony w poniższej tabeli:

ZadanieLiczba zadań w
projekcie
Rodzaj pomocyKoszty
kwalifikowalne
Metoda
rozliczania
Udział w targach
w charakterze wystawcy
podczas wydarzenia
targowego wskazanego w Programie promocji,
w tym wizualizacja Marki
Polskiej Gospodarki oraz
identyfikacja wizualna
udziału Polski w EXPO 2025
Wymagana – 1Pomoc
publiczna GBER
Usługi zewnętrzneKoszty
rzeczywiste
Udział w targach
w charakterze wystawcy
podczas wydarzenia
targowego wskazanego w Programie promocji,
w tym wizualizacja Marki
Polskiej Gospodarki oraz
identyfikacja wizualna
udziału Polski w EXPO 2025
Wymagana – 1Pomoc de
minimis
Koszt udziału pracowników wnioskodawcy w targachStawka
jednostkowa na
wyjazdy służbowe
Udział w targach
w charakterze wystawcy
podczas wydarzenia
targowego wskazanego w Programie promocji,
w tym wizualizacja Marki
Polskiej Gospodarki oraz
identyfikacja wizualna
udziału Polski w EXPO 2025
Wymagana – 1Pomoc de
minimis
Koszty pośrednieKoszty pośrednie
wg stawki 7%
Misja wyjazdowa na
Polsko-Japońskie Forum
Gospodarcze: Eksportowe
i/lub Inwestycyjne
Wymagana – 1Pomoc de
minimis
Koszt udziału pracowników wnioskodawcy w Polsko-Japońskim Forum GospodarczymStawka
jednostkowa na
wyjazdy służbowe
Misja wyjazdowa połączona
z udziałem w targach jako
zwiedzający lub w
seminarium/konferencji
branżowej, odbywających
się na rynkach docelowych
wskazanych w Programie
promocji
Wymagana – 0Pomoc de
minimis
Koszt udziału pracowników wnioskodawcy w wyjazdowej misji gospodarczejStawka
jednostkowa na
wyjazdy służbowe
Kampanie promocyjneWymagana – 0Pomoc de
minimis
Wydatki dotyczące kampanii promocyjnejKoszty
rzeczywiste
Kampanie promocyjneWymagana – 0Pomoc de
minimis
Koszty pośrednieKoszty pośrednie
wg stawki 7%

Wydatki kwalifikowalne w ramach Promocja marki innowacyjnych MŚP (FENG 2.25)

1. Usługi zewnętrzne (wyłącznie pomoc publiczna)

  • Koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie obejmują koszty:
    • wynajmu stoiska (powierzchni wystawienniczej);
    • zaprojektowania i wykonania zabudowy lub zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy lub wynajmu zabudowy stoiska;
    • nabycia oraz instalacji na stoisku wystawienniczym trwałego i widocznego elementu dekoracyjnego uwzględniającego założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki;
    • transport i ubezpieczenie zabudowy lub jej elementów;
    • wynajmu sprzętu niezbędnego do prezentacji oferty na stoisku;
    • obsługi stoiska, w tym usługi tłumaczenia w celu prezentacji oferty, koszty mediów oraz koszty utylizacji odpadów związanych z utylizacją stoiska wystawowego.

2. Koszt udziału pracowników wnioskodawcy w targach (wyłącznie pomoc de minimis)

  • W ramach tej kategorii kwalifikowalne są koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach wskazanych w pkt II.8. Programu Promocji w zakresie i według stawki określonej w Przewodniku. Kwalifikowalne są koszty:
    • diet;
    • ubezpieczenia uczestników podróży na czas wyjazdu służbowego;
    • uzyskania niezbędnych wiz;
    • zakupu noclegów;
    • transportu w tym zakupu biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych, promowych lub wynajem lub wykorzystanie samochodu jako środka umożliwiającego dojazd na miejsce docelowe, oraz wymagane opłaty dodatkowe, w tym za bagaż i nadbagaż, wybór miejsca w samolocie, parking, winiety, przejazd autostradą lub inną płatną drogą lub wynajmu lub wykorzystania samochodu jako środka umożliwiającego komunikację miejscową;
    • dojazdów środkami komunikacji miejscowej lub wynajmu lub wykorzystania samochodu jako środka umożliwiającego komunikację.

Stawka jednostkowa na osobę: 8 103,00 zł

3. Misja wyjazdowa na Polsko–Japońskie Forum Gospodarcze – Eksportowe i/lub Inwestycyjne (wyłącznie pomoc de minimis)

W ramach projektu wnioskodawca musi wziąć udział w jednym z dwóch Polsko–Japońskich Forów Gospodarczych:
1) w Polsko-Japońskim Forum Eksportowym (20.05.2025 r.), i/lub
2) w Polsko-Japońskim Forum Inwestycyjnym (30.09.2025 r.),
za organizację których odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).

Raport z przebiegu misji w zakresie realizacji zadania związanego z udziałem w Forum musi obejmować co najmniej: datę i miejsce realizacji działania, informacje nt. pracowników przedsiębiorcy biorących udział w Forum/-ach oraz opis innych aktywności podjętych podczas trwania Forum.

4. Koszt udziału pracowników wnioskodawcy w Polsko-Japońskim Forum Gospodarczym (wyłącznie pomoc de minimis)

  • Kwalifikowalne są koszty podróży służbowych pracowników wnioskodawcy uczestniczących w podroży służbowej związanej z misją wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Gospodarcze w zakresie i według stawki określonej w Przewodniku, tj. koszty:
    • diet;
    • ubezpieczenia uczestników podróży na czas wyjazdu służbowego;
    • uzyskania niezbędnych wiz;
    • zakupu noclegów;
    • transportu w tym zakupu biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych, promowych lub wynajem lub wykorzystanie samochodu jako środka umożliwiającego dojazd na miejsce docelowe, oraz wymagane opłaty dodatkowe, w tym za bagaż i nadbagaż, wybór miejsca w samolocie, parking, winiety, przejazd autostradą lub inną płatną drogą lub wynajmu lub wykorzystania samochodu jako środka umożliwiającego komunikację miejscową;
    • dojazdów środkami komunikacji miejscowej lub wynajmu lub wykorzystania samochodu jako środka umożliwiającego komunikację.

Stawka jednostkowa na osobę: 8 103,00 zł. Maksymalna liczba pracowników: 1 osoba.

5. Wydatki dotyczące misji wyjazdowej (wyłącznie pomoc de minimis)

  • Kwalifikowalne są koszty podróży służbowych pracowników wnioskodawcy uczestniczących w podroży służbowej związanej z misją wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Gospodarcze w zakresie i według stawki określonej w Przewodniku, tj. koszty:
    • diet;
    • ubezpieczenia uczestników podróży na czas wyjazdu służbowego;
    • uzyskania niezbędnych wiz;
    • zakupu noclegów;
    • transportu w tym zakupu biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych, promowych lub wynajem lub wykorzystanie samochodu jako środka umożliwiającego dojazd na miejsce docelowe, oraz wymagane opłaty dodatkowe, w tym za bagaż i nadbagaż, wybór miejsca w samolocie, parking, winiety, przejazd autostradą lub inną płatną drogą lub wynajmu lub wykorzystania samochodu jako środka umożliwiającego komunikację miejscową;
    • dojazdów środkami komunikacji miejscowej lub wynajmu lub wykorzystania samochodu jako środka umożliwiającego komunikację.

Stawka jednostkowa na osobę: 8 103,00 zł. Maksymalna liczba pracowników: 3 osoby.

6. Wydatki dotyczące kampanii promocyjnej (wyłącznie pomoc de minimis)

W ramach projektu wnioskodawca może zaplanować kampanię promocyjną związaną z udziałem w wydarzeniach targowych (jako wystawca lub w związku z wyjazdową misją gospodarczą). Przez kampanię promocyjną należy rozumieć zespół działań marketingowych, odbywających się w elektronicznych mediach masowych, mających na celu dotarcie do wybranej grupy docelowej.

Nie podlegają dofinansowaniu koszty wytworzenia materiałów promocyjnych tj.: katalogi, ulotki lub broszury informacyjne w wersji papierowej, gadżety reklamowe.

Maksymalny udział wydatków kwalifikowalnych związanych z kampanią promocyjną nie może przekroczyć 25% sumy kosztów kwalifikowalnych (bez kosztów pośrednich).

Kategorie wydatków kwalifikowalnych dotyczące kampanii promocyjnej:

  • Usługi zewnętrzne (pomoc de minimis): kwalifikowalne są koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych, koszty:
    • produkcji i emisji spotów reklamowych i filmów informacyjno-promocyjnych promujących markę/ofertę/produkt przedsiębiorcy będący przedmiotem projektu;
    • opracowanie elektronicznych katalogów lub broszur informacyjnych;
    • reklamy w mediach targowych;
    • kosztów zagranicznej reklamy elektronicznej (w tym dystrybucja katalogów i broszur) w branżowych kanałach informacyjnych;
    • przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych na wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych (włącznie z prowadzeniem analogicznych działań w kanale mobilnym) w tym:
      • działań za granicą z wykorzystaniem reklamy internetowej, e-mailingu i innych form internetowej dystrybucji komunikatów marketingowych i promocyjnych,
      • działań SEM/SEO, na platformach aukcyjnych, zakupowych, marketplace’ach typu B2B, B2C i B2G,
      • prowadzenia bloga,
      • prowadzenia kanału w serwisach streamingowych w języku obcym (np. youtube).

7. Koszty pośrednie (wyłącznie pomoc de minimis)

Koszty pośrednie rozliczane są metodą ryczałtową i stanowią 7% kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów projektu. W ramach tej kategorii kosztów kwalifikowalnych możliwe jest finansowanie w ramach pomocy de minimis kosztów, w szczególności:

  • opłata rejestracyjna dotycząca udziału w targach;
  • rezerwacja miejsca wystawowego na targach;
  • wpis do katalogu targowego;
  • transport i ubezpieczenie eksponatów;
  • biletów wstępu na wydarzenia targowe oraz wydarzenia towarzyszące targom tj. kongresy, konferencje, seminaria;
  • organizacja pokazów, prezentacji i degustacji.

Dofinansowanie

Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w naborze to 25 mln zł.

Maksymalny poziom dofinansowania: do 50%

Brak minimalnej i maksymalnej wartości kosztów kwalifikowanych.

Kryteria wyboru projektów

Wsparcie otrzymają projekty z najwyższą liczbą punktów, które spełniają wszystkie kryteria obligatoryjne od 1 do 12 (ocena „TAK”).

Nazwa kryteriumOcena
Kwalifikowalność Wnioskodawcy (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Kwalifikowalność Projektu (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Przedmiot projektu – produkt i marka produktowa Wnioskodawcy (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Potencjał produktu i doświadczenie Wnioskodawcy w działalności eksportowej (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Budżet projektu (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Wskaźniki projektu (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Projekt spełnia horyzontalne zasady równości szans i niedyskryminacji (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Projekt jest zgodny z Kartą Praw Podstawowych (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Projekt jest zgodny z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Projekt spełnia zasadę zrównoważonego rozwoju (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Zgodność z Krajową Inteligentną Specjalizacją (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Innowacyjność Wnioskodawcy (kryterium obligatoryjne)TAK/NIE
Aktywność Wnioskodawcy na rynku międzynarodowym (kryterium rankingujące (fakultatywne))

Kryterium dotyczy tego czy:
– Marka produktowa została nagrodzona/wyróżniona w konkursie lub ujęta w rankingu branżowym na arenie międzynarodowej (Polska może być członkiem organizacji przyznającej nagrodę/wyróżnienie) co zostało potwierdzone oficjalnymi wynikami 12 opublikowanymi na stronie internetowej organizatora konkursu (wymagane jest podanie adresu strony internetowej) (1 pkt).
– Wnioskodawca zgłaszał regularnie (tzn. do co najmniej 3 edycji w okresie ostatnich pięciu lat) produkty pod marką produktową wskazaną we wniosku o dofinansowanie do udziału w wydarzeniu targowym w charakterze wystawcy, co zostało potwierdzone wpisami do katalogów targowych lub innymi dokumentami wystawionymi przez organizatora targów (1 pkt).
– Wnioskodawca brał udział w międzynarodowych zamówieniach publicznych lub realizował te zamówienia również jako podwykonawca, co zostało potwierdzone referencjami lub innym dokumentem wystawionym przez zamawiającego, np. podziękowania za udział w projekcie (1 pkt).

ZASADY OCENY:
– 1 pkt, jeśli zostanie spełniony jeden z warunków wskazanych w opisie kryterium,
– 2 pkt., jeśli zostaną spełnione dwa z warunków wskazanych w opisie kryterium,
– 3 pkt., jeśli zostaną spełnione wszystkie trzy warunki wskazane w opisie kryterium,
– 0 pkt., jeśli nie zostanie spełniony żaden z warunków wskazanych w opisie kryterium.
0 lub 3
Wnioskodawca posiada znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych (kryterium rankingujące (fakultatywne))

Sprawdzane będzie czy wnioskodawca w ostatnim zamkniętym roku obrachunkowym uzyskał przychody netto ze sprzedaży towarów i usług na eksport w wysokości powyżej 25% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług. W oparciu o wykazane we wniosku o dofinansowanie kwoty przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług oraz przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług na eksport, zostanie obliczona według poniższego wzoru wartość procentowa, stanowiąca wskaźnik podlegający ocenie: Wartość procentowa = (przychody netto ze sprzedaży towarów i usług na eksport / przychody netto ze sprzedaży towarów i usług) * 100%.

ZASADY OCENY:
– 1 pkt, jeśli uzyskana wartość procentowa będzie w przedziale od 25,00% do 29,99%,
– 2 pkt., jeśli uzyskana wartość procentowa będzie w przedziale od 30,00% do 34,99%,
– 3 pkt., jeśli uzyskana wartość procentowa będzie w przedziale od 35,00% do 39,99%,
– 4 pkt., jeśli uzyskana wartość procentowa będzie w przedziale od 40,00% do 100%,
– 0 pkt., jeśli uzyskana wartość procentowa będzie w przedziale od 20,01% do 24,99%.
0 lub 4

Dokumentacja dotacji Promocja marki innowacyjnych MŚP (FENG 2.25)

Poniżej zamieszczamy link do dokumentacji konkursowej.

Dokumentacja konkursu


Podobne dotacje

Wsparcie działalności B+R przedsiębiorstw MŚP lub konsorcjów przedsiębiorstw z jednostkami badawczymi – Wsparcie inwestycji w MŚP i dużych przedsiębiorstwach – FE dla Wielkopolskiego (10.2)

Badania i rozwój Wsparcie działalności B+R przedsiębiorstw MŚP lub konsorcjów przedsiębiorstw z jednostkami badawczymi – Wsparcie inwestycji w MŚP i dużych przedsiębiorstwach – FE dla Wielkopolskiego (10.2) Dotacja Wsparcie działalności…

Kontakt

Biuro Promocji Exportu „EURO-TARGI”

ul.Jagiellońska 78, 03-301 Warszawa

E-mail

Telefon

tel. 605 044 690