Wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw – Konkurencyjność MŚP – FE dla Łódzkiego (1.5)
Eksport
Wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw – Konkurencyjność MŚP – FE dla Łódzkiego (1.5)
Dotacja Wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw – Konkurencyjność MŚP – FE dla Łódzkiego (1.5) przeznaczona jest na działania związane z internacjonalizacją i promocją MŚP. W ramach dofinansowania możliwa będzie realizacja projektów takich jak usługi doradcze dla MŚP, analiza możliwości i wdrożenie strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne, a także zwiększenie skali potencjału eksportowego poprzez promocję oferty MŚP, udział w imprezach wystawienniczych, targach i misjach gospodarczych czy organizacja i udział w przedsięwzięciach ukierunkowanych na promocję potencjału eksportowego firm z sektora MŚP.
Dla kogo?
O dotację mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) prowadzące działalność na terenie woj. łódzkiego.
!Pomoc nie może być udzielona na realizację projektu dotyczącego działalności handlowej (handlu obcymi wyrobami lub obcymi usługami).
Na co można przeznaczyć dofinansowanie?
Typ projektu: Internacjonalizacja MŚP i promocja MŚP
W ramach dotacji możliwe do realizacji są projekty mające na celu Internacjonalizację MŚP – projekty mające na celu zwiększenie skali potencjału eksportowego firm z sektora MŚP poprzez m.in.: usługi doradcze dla MŚP, analizę możliwości wejścia na rynki zagraniczne, wdrożenie strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny.
Działania zmierzające do internacjonalizacji MŚP powinny dotyczyć wprowadzenia nowych lub już istniejących produktów (wyrobów lub usług) przedsiębiorstwa na nowe zagraniczne rynki zbytu.
Ocena
Przy ocenie, czy produkty, planowane do wprowadzenia na nowy zagraniczny rynek zbytu, są zamienne lub substytucyjne wobec produktów już sprzedawanych przez przedsiębiorstwo na tym rynku, brane są pod uwagę w szczególności:
- substytucyjność popytu – czy produkty uważane są za zamienne lub za substytuty przez konsumenta, ze względu na właściwości produktów, ich ceny i ich zamierzone stosowanie,
- substytucyjność podaży – czy dostawca jest w stanie przestawić produkcję/świadczenie usług na odpowiednie produkty oraz obrót nimi w krótkim czasie bez występujących dodatkowych znacznych kosztów lub zagrożeń
Koszty kwalifikowalne w projekcie
Do wydatków kwalifikowalnych zaliczamy w szczególności:
a) wydatki związane z realizacją projektu, które wynikają bezpośrednio z określonego typu projektu, a także:
- koszty opracowania koncepcji wprowadzenia nowych produktów (wyrobów lub usług) na rynki docelowe, zawierającej m.in: określenie rynków docelowych dla działalności eksportowej wnioskodawcy; analizę pozycji konkurencyjnej wnioskodawcy na danym rynku; analizę wejścia na rynek docelowy przeprowadzoną w oparciu o analizę aktów prawnych, procedur, zwyczajów, praktyk handlowych i zasad warunkujących dostęp produktów do rynku; rodzaje działań koniecznych do wejścia na nowe rynki zbytu – wydatek stanowić może nie więcej niż 10% wydatków kwalifikowalnych projektu,
- koszty związane z udziałem w targach, wystawach
- koszty usługi tłumaczeń wraz z prawami autorskimi,
- koszty podróży służbowych dla nie więcej niż trzech przedstawicieli uczestniczących w targach, imprezach wystawienniczych lub misjach gospodarczych (transport, zakwaterowanie, ubezpieczenia i wizy, z wyłączeniem wyżywienia) – maksymalnie w okresie dwóch dni przed i jednego dnia po przedsięwzięciu oraz w okresie trwania przedsięwzięcia,
- koszty przygotowania projektu i produkcji indywidualnych materiałów promujących produkty lub usługi MŚP (np. przygotowanie i druk materiałów promocyjnych, broszur, katalogów, folderów reklamowych zawierających ofertę handlową,
- zakup usług doradczych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych, w tym w zakresie określenia, wyselekcjonowania, sprawdzenia wiarygodności grupy docelowej potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
- zakup usług w zakresie organizacji spotkań z wyselekcjonowanymi potencjalnymi partnerami handlowymi,
- koszty usług doradczych w zakresie tworzenia regulaminów usług, gwarancji produktowych i innych dokumentów niezbędnych dla wprowadzenia produktu na nowy rynek,
- koszty usług doradczych w zakresie uzyskania ochrony własności przemysłowej za granicą, odnoszące się do produktów przeznaczonych do sprzedaży na rynkach zagranicznych,
b) koszty pośrednie rozliczane metodą stawki ryczałtowej zgodnie z rozdziałem 1.4 Zasad kwalifikowania wydatków w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Wydatki niekwalifikowane w projekcie to:
- wkład niepieniężny,
- zakup środków trwałych,
- zakup usług doradczych związanych z bieżącą działalnością operacyjną
przedsiębiorstwa, w szczególności w zakresie doradztwa podatkowego,
księgowego, stałej obsługi prawnej.
Szczegółowy katalog wydatków kwalifikowanych zawarty jest w dokumencie Zasady kwalifikowania wydatków w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Ile można zyskać?
Budżet naboru wynosi 20 000 000 PLN.
Maksymalna wysokość dofinansowania 1 000 000 PLN |
Minimalna kwota wydatków kwalifikowalnych projektu 300 000 PLN |
Maksymalny poziom dofinansowania na cały projekt wynosi 85%
Wsparcie udzielane Wnioskodawcy w formie dofinansowania na podstawie umowy o dofinansowanie projektu stanowi pomoc na usługi doradcze oraz udział MŚP w targach lub pomoc de minimis.
Maksymalny poziom dofinansowania w przypadku pomocy na usługi doradcze i udział MŚP w targach udzielanej Wnioskodawcy wynosi 50%.
Maksymalna wartość zaliczki wynosi do 80% kwoty dofinansowania.
Dodatkowe informacje
Możliwe jest łączenie pomocy publicznej i pomocy de minimis w ramach jednego projektu.
Nie jest możliwe łączenie pomocy publicznej i pomocy de minimis w ramach jednego wydatku.
Koszty związane z przygotowaniem projektu oraz koszty pośrednie finansowane będą w ramach pomocy de minimis.
Dokumentacja dotacji Wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw – Konkurencyjność MŚP – FE dla Łódzkiego (1.5)
Poniżej zamieściliśmy link do pełnej dokumentacji konkursowej I naboru wniosków.
Podobne dotacje
Ścieżka SMART (FENG 1.1)
Badania i rozwój Ścieżka SMART (FENG 1.1) Ścieżka SMART to jedna z najatrakcyjniejszych dotacji na lata 2021-2027 i szansa na dofinansowanie kompleksowych projektów inwestycyjnych. Ścieżka SMART to działanie dostępne w ramach programu operacyjnego…
Prace B+R i infrastruktura B+R w MŚP – Infrastruktura B+R przedsiębiorstw – FE dla Opolskiego (1.1)
Badania i rozwój Prace B+R i infrastruktura B+R w MŚP – Infrastruktura B+R przedsiębiorstw – FE dla Opolskiego (1.1) W ramach dotacji Prace B+R i infrastruktura B+R – Infrastruktura B+R przedsiębiorstw…
Wsparcie działalności B+R przedsiębiorstw MŚP lub konsorcjów przedsiębiorstw z jednostkami badawczymi – Wsparcie inwestycji w MŚP i dużych przedsiębiorstwach – FE dla Wielkopolskiego (10.2)
Badania i rozwój Wsparcie działalności B+R przedsiębiorstw MŚP lub konsorcjów przedsiębiorstw z jednostkami badawczymi – Wsparcie inwestycji w MŚP i dużych przedsiębiorstwach – FE dla Wielkopolskiego (10.2) Dotacja Wsparcie działalności…
Kontakt
Biuro Promocji Exportu „EURO-TARGI”
ul.Jagiellońska 78, 03-301 Warszawa
Telefon
tel. 605 044 690